Search
  • Amy

Cât de în siguranță m-am simțit în Georgia? +top aplicații favorite când călătoresc

Bine te-am găsit!

Tocmai ce m-am întors din primul meu proiect Erasmus din Georgia. Am avut la dispoziție douăsprezece zile pentru a explora această țară uitată de mulți dintre noi. Sunt sigură că atunci când te gândești să îți planifici vacanța îți vin în minte destinații precum Grecia, Turcia, Italia etc dar nicidecum Georgia, țara aia care se încurcă cu statul Georgia din America.

Georgia se află la doar două ore și jumătate de zbor față de România, cu un zbor direct deschis (din câte știu) doar pe timpul verii, operat de Wizz Air. Ce-i drept, când verifici prețurile biletelor de avion pentru această țară îți cam vine să dai skip și să cauți ceva mai ieftin.

Cu toate astea, Georgia este vizitată anual de mai mulți turiști decât România. Țara se învecinează cu Rusia, Turcia, Armenia, Azeribaidjan și Marea Neagră.

Lăsând la o parte informațiile pe care le găsești pe wikipedia, hai să trecem la lucruri serioase:

Moneda

Monada Gergiei este Lari, 1 lari însemnând 1,6 lei. Cu toate că moneda lor este mai mare decât leul nostru, prețurile sunt exagerat și îngrijorător de ieftine. Aici pot adăuga spre exemplu cursele de Yango, Bolt sau taxi în general care costă 1,5 lari pentru 5 km sau 23 de lari pentru 25 de km( distanța dintre Tbilisi și alt oraș apropiat de capitală), mâncarea este ieftină, gustoasă și cu multe asemănări cu mâncarea noastră (sarmalele lor se numesc ”tolma” și au în compoziție carne de vită în loc de carne de porc) iar pentru o apă la doi litri vei plăti fabuloasa sumă de 1 lari.

Transportul

Există foarte multe autobuze în Tbilisi dar și în afara capitalei. Cele mai multe autobuze sunt vechi și galbene ce aduc un pic a Asia, însă există și autobuze noi și moderne. O cursă cu autobuzul costă 0,50 lari și există mai multe variante de a-ți lua bilet: poți plăti direct în autobuz în tonomatul special sau îți poți crea un card( ca cel de STB din București) pe care îl poți alimenta și folosi pentru orice mijloc de transport în comun, adică metrou, tramvai sau autobuz. Pentru a verifica ora exactă când ar trebui să ajungă autobuzul, îți recomand aplicația Moovit(care funcționează și în România). Ai grijă la faptul că multe străzi sunt în construcție iar traficul este deviat fără să anunțe oficial pe aplicație.

Pentru transportul între orașe poți folosi taxiul care este ieftin(depinde cât de departe mergi), microbuzele care sunt sigure și sunt foarte ieftine sau trenul.

Ai grijă la faptul că șoferii conduc ca demenții, nu respectă regulile, nu acordă prioritate și au foarte multe momente când se rătăcesc și nu știu care este drumul bun. Te sfătuiesc să nu mergi singur/ă, ci însoțit de cineva, în cazul în care se întâmplă acest lucru. De asemenea, trebuie să te previn că nu au cele mai bune șosele, înafară de autostradă.

Oamenii

Cei mai calzi, prietenoși și optimiști oameni pe care am avut norocul să îi cunosc și să îmi devină prieteni sunt din Georgia. Cu toate că nu o duc bine, salariile sunt foarte foarte mici și abia se descurcă de pe o lună pe alta, georgienii sunt niște oameni calzi și care vor să te ajute în orice situație. Dacă vei întreba vreodată un georgian care e drumul bun, mereu te va ghida, chiar dacă nu are idee despre ce vorbești. Mulți georgieni nu vorbesc engleză și e mult mai probabil să te înțelegi cu ei în rusă decât în engleză. Caută mereu un tânăr cu care să discuți.

Lăsând la o parte barierele legate de limbă, nu am văzut niciun străin să îmi zâmbească sau să aibă răbdare ca să mă hotărăsc unde vreau să merg. La capitolul ospitalitate, Georgia are nota zece!

Siguranță/probleme/criminalitate

Primul impact cu Georgia a fost unul terifiant pentru mine. Era șase dimineața iar tot ce vedeam în jur erau caractere georgiene, blocuri vechi și mizerie. M-am speriat așa de tare atunci încât abia așteptam să ajung la cazare și să nu mai ies de acolo.

Mintea îmi juca, din fericire, feste din cauza oboselii și a multor lucruri citite/auzite despre Georgia. Odată ce am reușit să mă odihnesc, mi-am dat seama că mă speriasem degeaba. Georgia este a doua cea mai sigură țară în care am fost vreodată (pe primul loc pun China, sorry). Nu m-am simțit privită, agasată, urmărită etc. Chiar și într-un orășel mic de lângă Tbilisi, la ore târzii, m-am simțit în siguranță. Am stat de vorbă cu colega mea de cameră din proiect care e din Georgia și mi-a spus că nu îi este frică să meargă singură noaptea pe stradă sau să ia singură taxiul. Ești în siguranță în Georgia!

Probleme care pot apărea acolo ar fi cele legate de sănătate. Georgia nu are cea mai bună apă potabilă și de aceea te rog să citești cu atenție detaliile de pe site-ul MAE la condiții de călătorie Georgia. Asigurările medicale nu sunt primite în majoritatea spitalelor și trebuie să îți aloci bani în plus în caz de accidente.

Eu am făcut o enterocolită acută din cauza apei de acolo (pe care nu o puteam evita, era aceeași apă și în piscină) care m-a ținut pe loc tot proiectul. Un coleg a fost la spital în ultima zi și a plătit 40 de euro pentru două perfuzii. Te rog să îți iei un necesar de medicamente (controloc, nurofen, paracetamol etc) întrucât e foarte greu să comunici cu oamenii de la farmacie în engleză.

Alte probleme care pot apărea: taxiul te poate duce în altă parte și nu intenționat, ci pur și simplu nu știe să urmărească GPS-ul. În cazul în care rămâi blocat în zone pe care nu le cunoști (cum a rămas Radu pierdut în deșert), cel mai bine e să anunți poliția. Există o aplicație specială pentru a anunța poliția (eu folosesc aplicația SOS one click). Poliția a fost foarte serioasă, i-a găsit în deșert la ora 22 (deci se poate) și i-a adus acasă teferi și nevătămați. Ah, și gratis.

Tbilisi, Capitala Georgiei

Pentru mine, Tbilisi este un oraș frumos dar vechi. Blocuri vechi, case vechi, străzi vechi, mașini vechi. Mă simt aruncată în timp. Orașul poate fi privit din două unghiuri: orașul vechi și orașul care se reconstruiește. Peste tot vei vedea străzi închise pentru renovare, blocuri în renovare sau în construcție etc.

În plus, pregătește-te să urci și să cobori mult mult mult și să te pierzi printre străduțe!

Eu am avut două zile să văd Tbilisi. Am vizitat Mama Georgiei, Podul Păcii, Catedrala, Parcul de distracții cu Funicularul și am mâncat pe unde am apucat.În capitală m-am deplasat cu taxiul, autobuzul și metroul.

Aplicații

Fie că vrei să călătorești în Georgia sau ai altă destinație în plan, îți propun următoarele aplicații care mă ajută să mă descurc oriunde:

1. MOOVIT sau Rome2Rio- sunt două aplicații fără de care nu plec la drum. Moovit-ul poate fi folosit în anumite țări iar Rome2Rio funcționează oriunde, chiar și în Asia sau America. Maps. me este o altă aplicație pe care o poți folosi offline.

2. Booking- nu se știe niciodată dacă am nevoie de o altă cameră de hostel

3. SOS One Click- intri în aplicație și apeși pe SOS dacă te afli în periocol și nu știi numărul de urgențe din țara respectivă

4. ExpressVPN- întotdeauna prefer să folosesc un VPN pentru a rezerva cazările din țara în care urmează să merg. Setez VPN-ul pentru țara respectivă apoi observ cum prețurile scad la cazări :) cu plăcere

5. Aplicații pentru companiile aeriene. De multe ori nu funcționează Google sau Safari pentru a-mi face check-in-ul, așa că nu plec la drum fără aplicația companiei (qatar airways, wizz etc)

6. Aplicația Călătoreste în siguranta- este aplicația Ministerului Afacerilor Externe care te anunță în cazul în care este vreun pericol în țara în care te afli.

7. Aplicații pentru metroul din țara respectivă- pentru China am folosit Metroman iar pentru Grecia am folosit ”Athens”.

8.iTranslate- pentru atunci când nu ne înțelegem în engleză.

Cam asta a foooost, sper că sunt utile sfaturile și recomandările mele! Dacă urmează să călătorești în Georgia dă-mi de știre pe Instagram @amyanelisse cum ți se pare și dacă e la fel cum am scris eu mai sus!

Te îmbrățișez!

73 views
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.